zaterdag 8 juni 2019

Politiebaas 'beschaamd' om dood van 5-jarige Kirilo


De dood van de 5-jarige Kirilo Tljavov door toedoen van twee agenten heeft er flink in gehakt, niet in het minst bij Serhi Kniazev, het hoofd van de Nationale Politie. Hij zegt zich te schamen voor misdragen van twee van zijn mensen die vorige week vrijdag in een buitenwijk van de hoofdstad Kyiv een dronken bui een schietspelletje deden, waarbij het jongetje in het hoofd werd getroffen. Kirilo raakte zwaargewond en overleed enkele dagen later.

''Ik voel mij beschaamd, maar ook boos als ik de knuffels en speelgoed bij de politiebureaus zie die daar zijn neergelegd door bedroefde burgers. Ik schaam me omdat een kind zulke verschrikkingen heeft moeten doormaken voordat het stierf. Ik ben boos omdat de klootzakken die op hem schoten bij de politie werken'', legde Kniazev uit in een praatprogramma van tv-zender 1+1. 

De regionale politiechef Dmitri Tsenov, is vanwege het dodelijke incident uit zijn functie ontheven, inmiddels is duidelijk dat hij is overgeplaatst naar de frontlijn in Oost-Oekraïne. In de hoofdstad eisten betogers eerder deze week het aftreden van minister Arsen Avakov van Binnenlandse Zaken.
Bron: 112.ua

Geen opmerkingen: