woensdag 1 mei 2019

Zelenski belooft: 'Ik zal jullie niet teleurstellen'

De nieuwgekozen president Volodimir Zelenski heeft de Oekraïners in een videoboodschap op Facebook bedankt voor hun steun en hij beloofde ze niet teleur te stellen. ''Hallo, Oekraïne! Vandaag heeft de Centrale Kiesraad de officiële uitslag van de presidentsverkiezingen bekend gemaakt. Nogmaals dank voor jullie steun'', zei hij.

Zelenski zag wel enige symboliek in de dag waarop de verkiezingsuitslag officieel werd vastgesteld. ''Het is 230 jaar geleden dat de inauguratie plaats had van George Washington, de eerste Amerikaanse president. Ik vergelijk me niet met deze grote staatsman. Toch wil ik hem citeren: 'Werk er aan om dat sprankje vuur van je geweten te behouden.' Dat is wat ik jullie Oekraïners beloof. Iedereen, ongeacht op wie u gestemd hebt. Ik beloof dat ik mijn best ga doen, ik beloof dat ik jullie niet teleur stel.''

Bron: Unian

Geen opmerkingen: