donderdag 26 september 2019

Zelenski: 'Procureur-generaal is niet mijn bezit'

President Volodimir Zelenski zegt dat Roeslan Riaboshapka weliswaar door hem is aangesteld, maar dat de procureur-generaal ''niet mijn bezit'' is en dus zelf besluiten kan nemen. ''Zoals dat voor mijn volledige team geldt. Ze zijn niet mijn bezit en ik zeg niet wat ze moeten doen of laten'', legde Zelenski uit op de persconferentie die hij samen met de Amerikaanse president Donald Trump gaf.

Volgens Zelenski aanvaardde Riaboshapka met tegenzin zijn benoeming tot procureur-generaal. ''Hij wilde graag deel blijven uitmaken van het team dat samen met mij werkt in het presidentiële kantoor.'' Riaboshapka was plaatsvervangend stafchef van president Zelenski. De transcriptie van het telefoongesprek van 25 juli van Zelenski en Trump wekt de indruk dat Riaboshapka een marionet is van Zelenski die opmerkt dat hij ''voor de volle honderd procent mijn man'' is.

Bron: Unian

Geen opmerkingen: