dinsdag 24 september 2019

Hoogste baas Nationale Politie houdt het voor gezien

Serhiej Kniazev, de hoogste baas van de Nationale Politie, heeft vanmiddag zijn vertrek aangekondigd. Met tegenzin, dat werd wel duidelijk tijdens de korte persconferentie die Kniazev gaf. Hij voelt zich gemangeld door de politiek, in het bijzonder minister Arsen Avakov van Binnenlandse Zaken. ''Ik hou echt van het politiewerk, het was en is mijn leven. Toch heb ik besloten om op te stappen omdat ik mij niet meer gesteund voel in mijn werk.''

Volgens het parlementslid Oleksanr Doebinski van Dienaar van het Volk zou Avakov een week geleden al hebben besloten dat Kniazev zou moeten vertrekken. Kniazev heeft daar dus nu gehoor aan gegeven en hij heeft zijn ontslag ingediend bij de minister. Daarmee is de kous nog niet af, want er is een kabinetsbesluit nodig. Kniazev werd in februari 2017 door het kabinet benoemd als hoofd van de Nationale Politie.

Bron: Unian

Geen opmerkingen: