vrijdag 23 maart 2018

Nadia Savtsjenko kondigt hongerstaking aan

Nadia Savtsjenko heeft vanmiddag tijdens de rechtszitting over haar voorlopige detentie aangekondigd dat zij in hongerstaking gaat als ze vast blijft zitten. ''Net als in Rusland het geval was, ben ik ook nu weer omgeven door camera's. De vijand weet dat ik in staat ben om een hongerstaking van 83 dagen vol te houden, waarvan ik zes dagen zelfs geen water heb gedronken. Ook de Oekraïense autoriteiten willen kennelijk zien of ik dat vol kan houden.''

Het parlementslid ontkent dat zij een bloedige staatsgreep zou willen plegen. ''Ik wilde geen verschrikkelijke dingen doen, het ging mij vooral om een politieke provocatie'', reageerde Savtsjenko op de beschuldigingen aan haar adres. De rechtbank moet later vandaag beslissen of zij op borgtocht vrij komt of achter de tralies blijft, zoals het Openbaar Ministerie wil.

Bron: 112.ua

Geen opmerkingen: