dinsdag 26 maart 2013

Klitsjko: nog geen interesse in een mooie baan

Partijleider Vitali Klitsjko van Oedar zegt (nog) niet geïnteresseerd te zijn in het burgemeesterschap van de hoofdstad Kiev, noch in het presidentschap. "Het gaat mij niet om een mooi kantoor en mijn naamplaatje op de deur. Ik vind het belangrijk om in een normaal land te leven. Ik ben in veel landen gezien en weet hoe het leven daar is, hoe de infrastructuur in elkaar zit. Dat wil ik hier ook zien'', aldus de bokskampioen die sinds vier maanden fractievoorzitter van zijn partij in het parlement is.

In die functie denkt hij veel voor Oekraïne te kunnen betekenen. ''Ik heb voor de politiek gekozen, omdat ik er van overtuigd ben dat ik van binnenuit veranderingen in gang kan zetten. En dat kan ik niet alleen, ieder van ons kan dat."

Klitsjko vindt het voorbarig om nu al te spreken over hem als presidentskandidaat, of als burgemeester van Kiev. Wat dat laatste betreft, vindt hij het vooral belangrijk dat er een gezamenlijke kandidaat van de oppositie komt, belangrijker dan wie dat wordt.

Bron: Ukrinform

Geen opmerkingen: