vrijdag 17 juni 2011

Kortingkaart moet jongeren warm maken voor Partij van de Regio's

De Partij van de Regio's lokt jongeren met een kortingkaart, waarmee ze tussen de 5 en 50 procent minder hoeven te betalen voor onder meer kleding, schoenen, cosmetica en bezoekjes aan een schoonheidssalon. De kortingskaart moet in de toekomst ook gelden in ziekenhuizen, apotheken, supermarkten, restaurants en tankstations. Er doen nu 1.000 bedrijven mee, het streven is om er tienmaal zo veel van te maken.

De Jonge Regionairs zijn tussen de 14 en 35 jaar oud. Critici noemen het werven van jonge leden door het aanbieden van de kortingkaart 'omkoping'. Volgens voorzitter Andri Pinsjuk van de Jonge Regionairs is dat niet waar.

 "Wij gebruiken deze kaart niet om jongeren lid te maken van de Partij van de Regio's", zegt het parlementslid van deze partij. "Om zo'n kaart te krijgen moeten ze lid worden van onze jongerenorganisatie, maar het lidmaatschap van de Partij van de Regio's is niet verplicht.

Het is niet voor het eerst dat een politieke partij aanhang probeert te winnen met voordeeltjes. In 2008 probeerde Julia Timosjenko het toen zij burgemeester van de West-Oekraiense stad Rivne wilde worden. Zij opende een kledingwinkel, waar de duurste winterjas 14 euro kostte (winkelwaarde 63 euro). Timosjenko werd overigens niet gekozen.

Bron: Kyiv Post

Geen opmerkingen: