zaterdag 1 februari 2020

Ex-procureur-generaal Shokin zegt vergiftigd te zijn

Viktor Shokin. Foto: YouTube.
De voormalige procureur-generaal Viktor Shokin meent dat afgelopen september geprobeerd is om hem met een kwikvergiftiging om het leven te brengen. Dat zou gebeurd zijn in Griekenland, waar hij naartoe was gereisd om zijn overleden broer te begraven en daarna bij vrienden op bezoek wilde. ''Toen ik uit de auto stapte, viel ik bewusteloos op de grond. Ik weet niet wat er daarna gebeurd is, maar er is mij verteld dat het maar goed was dat er mensen in de buurt waren die er voor zorgden dat ik naar een ziekenhuis werd gebracht'', aldus Shokin.

Hij zou vervolgens tweemaal een hartstilstand hebben gehad. ''Ik bracht acht dagen door op de intensive care. Ik was daarna te zwak om op m'n benen te staan.'' Na tien dagen mocht hij het ziekenhuis verlaten. Op 22 september keerde hij terug in Kyiv, om twee weken later naar een ziekenhuis in Wenen te gaan voor verdere behandeling. Daar kreeg ik te maken met Nikolai Korpan, de dokter die destijds (de vroegere president) Joestsjenko heeft behandeld toen die was vergiftigd. Hij zei me dat ik een kwikvergiftiging had opgelopen.''

Waarom Shokin meent dat hij met opzet is vergiftigd? Hij suggereert zelf dat het te maken heeft met Joe Biden en diens zoon Hunter. Shokin weigerde om een strafrechtelijk onderzoek in te stellen tegen Hunter Biden was een tijdlang adviseur van Burisma Holding, een Oekraïens bedrijf dat in opspraak kwam door belastingontduiking.

Bron: Unian

Geen opmerkingen: