Natalia Korolovska. Foto: Kyiv Post |
Korolevska was aanvankelijk parlementslid van de Moederlandpartij, maar die verruilde ze in december voor de Sociaal-Democratische Partij aan, een marginale groepering die ze onlangs omdoopte in Voorwaarts Oekraïne! En nu probeert ze zichzelf bij de kiezer bekend te worden door een kapitaalverslindende reclamecampagne. Tot nu toe dus zonder succes, gezien het magere resultaat in de peilingen.
Politicoloog Andrei Bisjenko van het Razoemkov Center verwacht er ook weinig heil van. "Een intensieve reclamecampagne leidt niet automatisch tot iemands populariteit." Anderen zeggen dat het tijd kost om het vertrouwen van de bevolking te winnen, nadat die jarenlang loze beloften zijn gedaan. Het volk wil geen verkiezingsbeloften, maar resultaten zien.
Directeur Volodimir Paniotto van het Internationaal Instituut voor Sociologie zegt dat Korolovska veel concurrenten heeft. "Er woedt een onderlinge strijd binnen de oppositie."
Intussen doen ook al geruchten de ronde dat Korolevska betaalt voor media-aandacht. News One kwam begin maart met een geluidsband waarin zij een commercieel medewerker van de omroep probeerde over te halen om geld aan te nemen in ruil voor aandacht. Korolevska heeft dit ontkend. Dat gebeurde ook met de speculatie dat zij in het geniep banden zou hebben met president Viktor Janoekovitsj en dat zij daardoor zo vaak in de media te zien en te beluisteren is.
Bron: Kyiv Post
Geen opmerkingen:
Een reactie posten