Het toeristisch bureau van Kiev is op zoek naar een bedrijf dat bereid is gedurende het EK voetbal buitenlandse bezoekers te adviseren hoe ze hun tijd in de Oekraïense hoofdstad zo aangenaam mogelijk door kunnen brengen. Het is de bedoeling dat deze investeerder zelf 23 tijdelijke VVV-infopunten van elk 256 vierkante meter plaatst op centrale plekken in zeven districten van de stad.
In ruil daarvoor mag het bedrijf advertentieruimte verkopen aan de buitenkant van de tijdelijke VVV-infopunten, toeristische gidsjes, kaartjes voor theatervoorstellingen en souveniers verkopen. Ook geldwisselen is toegestaan en bezoekers moeten er op het internet kunnen. De informatie moet in ieder geval in het Oekraïens, Russisch en Engels worden verstrekt. Overigens moet 35 procent van de inkomsten uit reclame op de voorzijde van de infopunten ten goede komen aan de stad.
Bron: Interfax-Oekraïne
Geen opmerkingen:
Een reactie posten