maandag 30 januari 2012

Drie bewakers in cel Timosjenko tijdens haar massages

Er zit vooruitgang in de gezondheidstoestand van voormalig premier Joelia Timosjenko, maar dan moet ze wel geregeld behandeld worden. Dat zei haar fysiotherapeut Irina Nikolajeva in een interview dat door tv-zender TBi is uitgezonden. Op de vraag of Timosjenko zelf kan lopen, antwoordde zij dat Timosjenko met volle gewicht op haar leunt als ze vanaf haar bed naar de massagetafel wordt gebracht.

Er zijn drie bewakers aanwezig als de fysiotherapeute in Timosjenko's gevangeniscel is. De altijd draaiende videocamera moet uit, maar dat blijkt een tijdrovend karwei. "Daar hebben we wel wat op gevonden, we gooien er simpelweg een kledingstuk over", aldus Nikoljeva. De aanwezigheid van vreemden zorgt er voor dat Joelia Timosjenko zich ongemakkelijk voelt als zij haar kleren uitdoet. "Met haar praten kan ik niet, want ik word scherp in de gaten gehouden. En zo gauw ik klaar ben met mijn werk, moet ik de cel uit."
De fysiotherapeute zegt dat Timosjenk mentaal op orde is. "Haar gevoel voor humor heeft haar ook niet verlaten. Ze heeft de wil om te vechten én te winnen, maar ze weet tegelijkertijd dat ze zich in een moeilijke situatie bevindt.

Bron: Western Information Center

Geen opmerkingen: