vrijdag 31 januari 2014

AutoMaidan-leider Boelatov: 'Ik ben gekruisigd'

Anti-regeringsdemonstrant Dmitri Boelatov veroorzaakte internationale verontwaardiging. ,,Ze hebben me gekruisigd, mijn handen doorboord. Ze hebben mijn oor afgesneden en in mijn gezicht gesneden'', verklaarde hij op tv. Boelatov, die een week vermist was, had een zwaargehavend gezicht en wonden aan zijn handen. Hij werd gevonden in hetzelfde bos bij de hoofdstad Kiev waar op 22 januari het lichaam van een andere ontvoerde activist werd aangetroffen. Hij zei niet wie zijn ontvoerders waren.

Amnesty International noemde de ontvoering en marteling een ,,barbaarse daad''. EU-buitenlandchef Catherine Ashton toonde zich ,,geschokt door de marteling''. ,,Het is de verantwoordelijkheid van de overheid om alle nodige maatregelen te nemen om de huidige sfeer van intimidatie en straffeloosheid aan te pakken,'' zei ze.

Bron: Europa.NU

Geen opmerkingen: