Het Nederlandse bedrijfsleven zit niet te wachten op de zogeheten hospitality-pakketten voor het Europeees kampioenschap voetbal komende zomer in Polen en Oekraïne. Van deze 'bobokaartjes' kost de goedkoopste bijna 3.000 europ per persoon en de duurste zo'n 19.000 euro. Ze worden door bedrijven ingekocht om relaties - en natuurlijk zichzelf - te trakteren op luxe stoeltjes. Een vetpot voor de Europese voetbalbond UEFA, want met de verkoop van deze kaartjes is 25 procent van de stadions gevuld.
Maar intussen is nauwelijks meer dan de helft van de aan Nederland toegewezen arrangementen verkocht, ongeveer 300 van de tot nu toe toegewezen 600 plaatsen. Veel potentiële klanten wachten op de loting op 2 december, waarbij wordt bepaald of het Nederlands elftal zijn groepswedstrijden gaat spelen in het Poolse Gdansk of het Oekraïense Charkiv.
"Van veel klanten hoor ik dat ze alleen willen kopen als Nederland in Gdansk gaat spelen", zegt Peter Rovers van Pro Sport, de officiële UEFA-verkoopagent van de pakketten in Nederland. De accommodatie is een belangrijke zorg voor zijn doelgroep. Voor de bobo's zijn vijsterrenhotels een must. "Die gaan hun relaties echt niet op de Oranjecamping neerzetten", zegt Rovers.
Ook hebben bedrijven als Rabobank, ABN Amro en Randstad er voor gekozen om hun relaties niet op het EK voetbal te verwennen, maar op de Olympische Spelen in Londen. Dat is veel dichterbij, en in de Britse hoofdstad is zeker geen gebrek aan luxe hotels.
Bron: Elsevier
Geen opmerkingen:
Een reactie posten