zaterdag 26 november 2016

Janoekovitsj: 'Ik had alleen handbagage bij me'



Ex-president Viktor Janoekovitsj zegt dat hij op 23 februari 2014 het land uit vluchtte met slechts handbagage bij zich. ''Er wordt beweerd dat ik fantastisch hoge bedragen achterover heb gedrukt, maar de werkelijkheid is dat ik geen cent bezit, dat ik nergens ter wereld bankrekeningen heb. Ook heb ik niet meer dan handbagage meegenomen. Ik heb alles achter moeten laten'', verklaarde Janoekovitsj gisteren op een persconferentie in Rostov-aan-de-Don.

De Oekraïense justitie ziet dat anders. Janoekovitsj zou in totaal zo'n 32 miljoen dollar hebben weggesluisd. Beelden van bewakingscamera's in en bij de villa van Janoekovitsj laten zien hoe vrachtwagens vol waardevolle spullen worden geladen rond het tijdstip van vertrek van de toenmalige president.

Bronnen: Interfax, TCH, YouTube

Geen opmerkingen: