zondag 26 februari 2012

Directeur Borussia Dortmund overweegt boycot EK in Oekraïne

Algemeen directeur Hans-Joachim Watzke van de Duitse voetbalclub Borussia Dortmund overweegt het EK voetbal in Oekraïne te boycotten vanwege de veroordeling en gevangenschap van oud-premier Joelia Timosjenko. Het Duitse elftal speelt de poulewedstrijden in Lviv en Charkiv. In de laatste stad zit Timosjenko in de gevangenis.

"Natuurlijk wil ik de wedstrijden graag bekijken", zegt Watzke tegenover Sport.Bild.de. "Ik ben er dan ook nog niet uit of ik nu wel of niet ga. Tegelijkertijd ben ik nog altijd verontwaardigd dat Timosjenko achter de tralies. Ik zou willen zien dat meer mensen voor haar opkomen, dat er een protestbeweging ontstaat. Dat dit gebeurt in Europa is voor mij gewoonweg niet acceptabel."

Watzke is zonder meer van plan om EK-wedstrijden in Polen te bezoeken. "Zeker de wedstrijden waaraan onze drie Poolse spelers mee doen."

Bron: Unian

Geen opmerkingen: