Veel Oekraiense televisiekijkers is ontevreden over de kwaliteit van de reclamespotjes die ze dagelijks voorgeschoteld krijgen. De helft van hen vindt dat de spotjes ver achter blijven bij die op tv-zenders in het buitenland. Ruim een kwart van de kijkers is wat milder, maar vindt de spotjes toch onvoldoende van kwaliteit.
Nirvana Media deed onderzoek naar wat mensen vinden van de televisiespotjes. Directeur Tatjana Kovalchuk zei bij de presentatie van de resultaten van dat onderzoek dat de Oekraiense consument tegenwoordig veel buitenlandse zenders kan ontvangen en ook via internet goed op de hoogte is van wat er elders wordt uitgezonden. "Neem bijvoorbeeld CNN en National Georgraphics met hun kwalitatief veel betere reclamespotjes dan die op onze nationale tv-zenders", aldus Kobalchuk.
De mediadeskundige merkte wel op dat een vergelijking met westerse tv-zenders mank gaat, omdat daar veel meer geld in creactieve producten kan worden gestoken dan in Oekraine.
Ondanks de ontevredenheid over de kwaliteit van de spotjes bij de televisiekijkers vinden die tegelijkertijd dat reclame op televisie de meest effectieve manier van reclame maken is. Die mening is 50 procent toegstaan, tegen 25,9 procent die meer verwacht van grote reclameborden langs de weg. Adverteren heeft maar volgens 13,3 procent enig nut.
Bron: Ukrinform
Geen opmerkingen:
Een reactie posten