De Russische signaalversterkers voor drones in Wit-Rusland zijn uitgeschakeld, meldt president Volodymyr Zelensky. Vorige week beschuldigde Zelensky Wit-Rusland ervan de technologie toe te staan en eiste hij dat president Aleksander Loekasjenko ze zou verwijderen. 'Binnen een week, anders doen we het zelf.'
'Ik weet niet of de signaalversterkers zijn ontmanteld, maar ze werken niet meer', zei Zelensky in Oekraïense media. De apparatuur zou zijn gebruikt om Rusland te helpen bij aanvallen op Oekraïne. De grenswacht gaf gisteren aan dat er geen significante activiteit van Russische drones meer werd waargenomen.
Bronnen: BNR Nieuwsradio, Oekrajinska Pravda

Geen opmerkingen:
Een reactie posten