vrijdag 26 mei 2017

Separatist: 'In Oekraïne betalen ze de bus met zout'

In een Russisch televisieprogramma heeft de Oekraïense Katerina Oemanets verklaard dat ze in Oekraïne zo arm zijn dat er mensen zijn die een busritje met een handvol zout moeten betalen. Oemanets noemt zichzelf een Oekraïense patriot, één van de leiders van de pro-Russische beweging Het Ondode Regiment in de stad Melitopol, in het zuidoosten van Oekraïne.

Oemanets verklaarde overigens zelf dat ze maar af en toe in Oekraïne is en vooral in Rusland verblijft. Z woont in Moskou. ''Maar ik blijf een Oekraïner, ik draag een vishivanka. Ik hou van Oekraïne en ik ben er ook af en toe. Zoals onlangs nog. De douane doorzocht al mijn spullen, maar arresteerde mij godzijdank niet''. Op de vraag hoe het dagelijks leven in Oekraïne is, antwoordde Oemanets dat het er vreselijk slecht is.

Bron: 112

Geen opmerkingen: