dinsdag 27 december 2016

Kolomojski trekt stekker uit tv-zender Ukraine Today

De Engelstalige zender Ukraine Today stopt er na komende vrijdag mee. De mediagroep 1+1 waarvan Ukraine Today deel uitmaakt, vindt dat de missie van de zender is voltooid. Twee jaar geleden werd Ukraine Today opgericht als tegenhanger van de Russische staatspropagandazender Russia Today, tegenwoordig RT geheten.

''We begrijpen allemaal dat zowel ons bedrijf als het land een moeilijke tijd doormaken. Zonder een commerciële grondslag heeft een mediabedrijf als de onze geen bestaansrecht'', zegt algemeen directeur Olexander Tkatsjenko van 1+1 in een toelichting op het naderende einde van Ukraine Today. Tjatsjenko spreekt daarin ook zijn dank uit aan het adres van het team van Ukraine Today voor de bijdrage die dat leverde aan de informatieverstrekking over de stand van zaken in Oekraïne.

De belangrijkste aandeelhouder van mediagroep 1+1 is oligarch Igor Kolomojski die vorig jaar mei werd ontslagen als gouverneur van de provincie Dnipropetrovsk na een meningsverschil met president Petro Porosjenko. Kolomojski raakte anderhalve week geleden de zeggenschap over de PrivatBank kwijt. Die werd genationaliseerd omdat de bank op omvallen stond.

Bron: 112

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen